måndag 8 december 2014

Vilken respons - så otroligt kul!

Jag har gått och grunnat på idén med att göra ett cykelår i Skåne i knappt två månader. Under oktober var jag på skådarresa på Madagaskar och under en lång färd i vår minibuss skojade jag med två av de andra resenärerna, som båda bor på Öland, att de skulle möta varandra i ett artrace på cykel under 2015. Efter att tramset slutat började jag fundera på att göra det själv, i Skåne då alltså, inte minst som mitt intresse för att åka och titta på sällsynta arter (med bil) avtagit ganska kraftigt och jag på något sätt ändå saknar det. Efterhand kunde jag inte släppa tanken och såg i mitt inre mig själv på väg till Bjärehalvön i hård västvind eller till Göingeskogarna (så långt bort från mitt hem jag kan komma i landskapet) för ugglor och skogshöns. Det fanns inte längre någon väg tillbaka.

Och när jag till slut igår offentliggjorde min satsning så trodde jag väl att några skulle säga lycka till men inte så mycket mer om det. Men Facebooksidan jag gjorde samtidigt som jag startade bloggen har redan fått över 150 följare (ungefär så många jag trodde jag skulle kunna få under hela året) och en liten utmaning jag la ut på Facebookgruppen Vår Skådarvärld har fått över 160 likes. Och inte bara det - flera andra, från flera olika landskap, har sagt att de tänker göra samma grej där. All feedback har varit positiv - det känns så himla roligt.

Om jag satt här igår och undrade vad jag gett mig in på är jag nu oerhört peppad att komma igång med cykelskådningen. Tack för all respons. Nu (eller det är trots allt drygt tre veckor kvar) kör vi.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar