En helg har gått och Egon med den. Stormen som fått det något oväntade namnet Egon (brukar väl oftast vara tjejnamn) gav vindar på över 20 m/s under fredag och lördag och sedan aningen mindre, men ändå över 15 m/s på söndagen. Vinden var aldrig uppe på nordvästlig och i enlighet med vad jag skrivit tidigare så innebär detta att det inte blir så bra i Öresund. Inga ovanliga arter som jag ej såg vid den tidigare stormen sågs därmed i Malmötrakten. Vilket var bra för mig eftersom jag spenderade hela den ljusa delen av lördagen och halva söndagen i Helsingborgs curlinghall för att spela några matcher i Division 2 Södra Götaland. Detta kommer upprepas om fyra helger, annars är det inte så mycket sånt i vägen.
Men inget nytt att rapportera alltså. Det ska blåsa en del denna vecka också, men jag hoppas hitta några luckor till helgen. På återhörande.
Men inget nytt att rapportera alltså. Det ska blåsa en del denna vecka också, men jag hoppas hitta några luckor till helgen. På återhörande.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar