måndag 12 januari 2015

12/1: Storm, curling, ingen cykling

En helg har gått och Egon med den. Stormen som fått det något oväntade namnet Egon (brukar väl oftast vara tjejnamn) gav vindar på över 20 m/s under fredag och lördag och sedan aningen mindre, men ändå över 15 m/s på söndagen. Vinden var aldrig uppe på nordvästlig och i enlighet med vad jag skrivit tidigare så innebär detta att det inte blir så bra i Öresund. Inga ovanliga arter som jag ej såg vid den tidigare stormen sågs därmed i Malmötrakten. Vilket var bra för mig eftersom jag spenderade hela den ljusa delen av lördagen och halva söndagen i Helsingborgs curlinghall för att spela några matcher i Division 2 Södra Götaland. Detta kommer upprepas om fyra helger, annars är det inte så mycket sånt i vägen.

Men inget nytt att rapportera alltså. Det ska blåsa en del denna vecka också, men jag hoppas hitta några luckor till helgen. På återhörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar